نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

نماینده در سال ۹۹ برای اوز چه کرد؟

هفت‌برکه: پیگیری ارتقای ادارات شهرستان تازه‌تاسیس اوز و همچنین صدور موافقت‌نامه اصولی بیمارستان خیرساز ۱۰۰ تخت‌خوابی راهپیما اوز مهم‌ترین نکاتی است که در گزارش عیدانه نماینده در مورد شهرستان اوز دیده می‌شود. این گزارش چندی پیش با تیتر «تلاش جهادی برای رفع محرومیت از اوز در سال ۹۹» منتشر شد. 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، حسین‌زاده گفت: «امیدوارم در سال جدید شاهد استقرار ادارات باقی‌مانده باشیم.»

مهندس حسین‌زاده در دوران تبلیغات انتخابات مجلس در اوز گفت که تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا ادارات در این شهرستان تازه تاسیس مستقر و زمینه توسعه این شهرستان فراهم شود. از این رو با آغاز به کار مجلس یازدهم، حسین‌زاده در جلسات و دیدارهای مختلف با مسئولان استانی و کشوری پیگیر استقرار ادارات آن شهرستان شد. او حتی در برخی جلسات با وزرا و مقامات، مسئولان شهرستان را همراه خود برد تا مستقیم مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و ضرورت احداث ادارات جدید را یادآور شوند. این امر سبب شد تا در کمتر از یک‌سال ۲۴ اداره شهرستان اوز استقرار یا ارتقاء یابد.

حسین‌زاده می‌گوید: «شهرستان اوز هنوز در بسیاری از زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه محروم است و باید تلاش کرد تا ابتدا این زیرساخت‌ها فراهم و ادارات مستقر شود و پس از آن به دنبال ورود صنعت و سایر بخش‌های ضروری به این شهرستان باشیم. البته این کار باید همراه با هم انجام بگیرد، اما اولویت نخست رفع محرومیت و استقرار ادارات است و امیدوارم در سال جدید با همکاری و تلاش مسئولان شهرستان و استان شاهد استقرار ادارات باقی‌مانده در این شهرستان باشیم و سال ۱۴۰۰، سال آغاز توسعه اوز باشد.»

بدین منظور مهندس حسین‌زاده، رئیس دفتر خود در شهرستان را مامور به احصا و بررسی محرومیت‌های اوز قرار داد و از او خواست راه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان را نیز برآورد کند.

پیگیری مشکلات آنتن‌دهی ارتباطات سیار و اینترنت مناطق کوره، قلات و شهرک توحید شهرستان اوز، بهره‌برداری از سایت مخابراتی روستای هود با تکنولوژی جدید برای اولین بار در استان فارس با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان، بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌ صنعتی اوز، بررسی کارشناسانه دو جاده «اوز-شرفویه» و «اوز- سه راه بختیارویه»، پیگیری مشکل آب بخش مرکزی، پیگیری رفع مشکل گردنه خروجی از اوز به سمت کوره و زیرساخت‌های آن، اهدای مبلغ ۵ میلیارد ریال به روستای هود جهت توسعه روستا از طرف بنیاد مسکن انقلابی اسلامی، تلاش برای راه‌اندازی کارگاه صنعتی پوشاک توسط بانوی اوزی با برآورد هزینه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرک صنعتی اوز، تلاش برای آبرسانی به شهر اوز و روکش آسفالت راه‌های فرعی اوز (اوز-کوره-هیرم)، اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی به سالن ورزشی سرپوشیده روستای کوره اوز، تلاش برای تامین بودجه در جهت احداث نگارخانه و گالری در شهرستان اوز، اختصاص ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های چمن مصنوعی روستاهای فیشور، محلچه، هیرم و اسلام‌آباد و اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز مراکز بهداشت روستاهای کهنه و بیدشهر از جمله اقداماتی بود که مهندس حسین‌زاده در سال گذشته برای رفع محرومیت از شهرستان اوز در کنار پیگیری استقرار ادارات انجام داد.

همچنین با پیگیری مهندس حسین‌زاده اعتباری بالغ‌بر ۵۵ میلیارد تومان طی تفاهم‌نامه میان خیر و دولت به جاده «اوز- سه راه بختیارویه» اختصاص یافت.

ما مهمترین اتفاقی که در سال گذشته برای اوز رخ داد، صدور موافقت‌نامه اصولی بیمارستان خیرساز ۱۰۰ تخت‌خوابی راهپیما اوز پس از سال‌ها وقفه بود. با پیگیری مهندس حسین‌زاده و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان عالی وزارت بهداشت، این موضوع محقق شد.

مهندس حسین‌زاده ضمن تقدیر و تشکر از خیر محترم جناب آقای یوسف راهپیما می‌گوید: « بیمارستان خیرساز راهپیما شهرستان اوز بر اساس جدیدترین استانداردهای مورد تائید وزارت بهداشت و در پنج طبقه با مدرترین بخش‌ها و تجهیزات با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۵ درصد در حال ساخت است که تاکنون هزینه‌ای بالغ ‌بر ۶۰۰ میلیارد ریال با همت والای جناب آقای راهپیما در جهت احداث و تکمیل این پروژه هزینه شده است.»

اقدام مهم دیگری هم که مهندس حسین‌زاده در سال گذشته پیگیری کرد و در روز پایانی سال خبر آن اعلام شد، اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای چهار پروژه اولویت‌دار و مهم در چهار شهرستان بود.

خروج از نسخه موبایل