نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

جان پسربچه‌ی ۶ساله افغان از استخر پر کشید

Hadeseh

هفت‌برکه: ادریس، پسربچه‌ی ۶ساله‌ی، امروز عصر با غرق شدن در استخر جانش را از دست داد.

به گزارش هفت‌برکه، جلال ایزدی، کارشناس اورژانس ۱۱۵ گراش، جزییات حادثه را این گونه شرح می‌دهد: «امروز نهم اسفندماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵ و ۲۴ دقیقه تماسی مبنی بر احتمال غرق‌شدگی یک پسربچه ۶ساله به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ اعلام شد. نیروهای اورژانس بلافاصله به محل حادثه در صحرای باقرزاده، در انتهای خیابان بسیح اعزام شدند.»

ایزدی در مورد قربانی این حادثه می‌گوید: «پسربچه از خانواده‌ای افغان بود. در زمان رسیدن ما، خانواده‌اش احتمال می‌دادند که او در داخل استخر غرق شده باشد، چون دمپایی‌اش روی آب بود. سریعا درخواست کمک به آتش‌نشانی و هلال احمر ارسال شد. با رسیدن آنها و جستجو در آب استخر، کودک ۶ساله در آب پیدا شد. اما در زمان بیرون آوردن او، هیچگونه علایم حیاتی نداشت و احتمالا حدود دو ساعتی از فوتش گذشته بود.»

کارشناس اورژانس ۱۱۵ گراش به خانواده‌ها توصیه کرد: «با نزدیک شدن به فصل گرما و تمایل بچه‌ها به آب‌تنی در استخرها، باید توجه کرد که حتما برای استخرها حفاظ تعبیه شود و یا حتی سقف استخرها را پوشاند تا از چنین حوادثی جلوگیری شود.»

روابط‌ عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش نیز در خبری کوتاه در نوشت: «شنبه ۹ اسفندماه سال ۹۹ با اعلام حادثه از مرکز کنترل عملیات اورژانس ۱۱۵ گراش در ساعت ۱۵:۳۶ مبنی بر احتمال سقوط کودکی ۶ساله در آب انبار در محدوده شهر گراش، سریعا تیم امداد و نجات پایگاه بین شهری شهدای امدادگر به عنوان نیروی پشتیبان با تجهیزات مورد نیاز و نیروهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ و آتش نشانی گراش با تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام گردیدند که پس از ارزیابی صحنه و جستجو درون آب، متاسفانه جسد کودک به بیرون آب‌انبار منتقل و تحویل عوامل مربوطه گردید. علت و زمان فوت پس از بررسی‌های لازم توسط عوامل مربوطه مشخص می‌گردد.»

خروج از نسخه موبایل