نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

استقبال از نامزدی مجدد: صفر

هفت‌برکه – شیدا شزقی: یک هفته مانده به آغاز ثبت‌نام انتخابات شورای اسلامی شهر، نیمی از ثبت‌نامی‌های دوره قبل انتخابات اعلام کرده‌اند قطعا در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کنند و نیمی دیگر هنوز مردد هستند. 

به گزارش هفت‌برکه، دوره گذشته با ثبت‌نام ۳۱ نفر، رکورد ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر گراش شکسته شد. در نهایت ۲۴ نفر با یکدیگر رقابت کردند اما  اعضای منتخب نتوانستند دوره پنجم را به پایان برسانند. 

با آغاز ثبت‌نام دوره ششم، این ۳۱ نفر محتمل‌ترین افراد برای پنج صندلی خالی شورای هستند. در حال حاضر هیچ کدام از نامزدهای دور قبل با قاطعیت حضور خود را در این دوره اعلام نکرده‌اند و ۱۵ نفر تصمیم قطعی برای عدم حضور در این دوره دارند. انتخابات شورای شهر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

برای این گزارش ابتدا به سراغ اعضای شورای پنجم رفتیم تا ببینیم آیا تمایلی به برگشتن به صندلی‌های خود در شورا دارند؟  از بین ۳۱ نفر با ۴ نفر موفق به گفتگو نشدیم. ترتیب افراد بر اساس آرای آنان در دوره گذشته است.

در گزارش بعد به سراغ چهره‌های جدیدی می‌رویم که زمزمه‌ی نامزدی آن‌ها شنیده می‌شود.

مصطفی خورشیدی: به احتمال ۸۰ درصد ثبت‌نام نمی‌کنم

مصطفی خورشیدی که در دور قبل با شعار «فراتر از شورا، فراتر از شهر» و با کسب بالاترین رای مردمی وارد شورای پنجم شده بود گفت: «تصمیمی برای ثبت در این دوره ندارم، خانواده‌ام به شدت مخالف هستند، بنظرم هر کدام از اعضای شورای قبل بخواهند در این دوره ثبت‌نام کنند ابتدا باید شفاف به مرد بگویند که چرا شورا منحل شد. حرف‌های زیادی برای گفتن دارم و اگر کاندید شوم ابتدا باید با مردمم صادق باشم. تصمیم نهایی را به زودی اعلام می‌کنم.»

علی اصغر حسنی: جواب نداد

پیگیری ما برای اطلاع از تمایل یا عدم تمایل علی اصغر حسنی که در هر کدام از شوراهای چهارم و پنجم دو سال در مسند ریاست بود به نتیجه نرسید. حسنی که سابقه نمایندگی مجلس هشتم را نیز دارد بعد از خروج از ریاست شورای شهر، کمتر در فضای سیاسی گراش حضور دارد. 

حبیب مهرابی: تصمیم قطعی نگرفته‌ام

«فعلا تصمیم قطعی نگرفته‌ام و با نزدیک شدن به روز ثبت‌نام مشخص خواهد شد.» مهرابی فرهنگی بازنشسته است که عضویت شورای اول و دو سال ریاست شورای چهارم را در کارنامه دارد. حبیب مهرابی در روزهای ابتدایی شورای پنجم از عضویت در شورای شهر استعفا داد. 

ناصری: به احتمال ۹۰ درصد ثبت‌نام نمی‌کنم

فوزیه ناصری که دور قبل با شعار «اندیشه جوان، اقدام و عمل آینده‌ای روشن» وارد شورای شهر شده بود گفت: «تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم به احتمال ۹۰ درصد ثبت‌نام نخواهم کرد، مگر اینکه دقایق پایانی اتفاق دیگری بیفتد و ورود پیدا کنم. امیدوارم هنگام تایید صلاحیت‌ها دقت بیشتری شود و هر کسی را تایید نکنند، سوابق هر نامزد باید به خوبی بررسی شود. من فعلا تصمیمم بر این است و اگر از بانوان کسی ثبت‌نام کند و مشورت بخواهد، حتما کمک می‌کنم و مشاوره خواهم داد. بانوان باید در میدان باشند، بانوانی که در گراش مسئولیت داشتند به خوبی خود را به مردم ثابت کرده‌اند.»

 فتحی: ثبت نام نمی‌کنم

مرتضی فتحی از دیگر اعضای شورای پنجم بود که قاطعانه عدم حضور خود را در دوره ششم اعلام کرد و گفت: «هرگاه، توانستیم «من» را فدای «ما» کنیم، آن شورا موفق خواهد شد و هرگاه منافع ملی را فدای منافع شخصی نکنیم مردم به شورا اعتماد خواهند کرد. خواهشی که از کاندیداها دارم، این است که قبل از ثبت‌نام، کتابچه قوانین شوراها را مطالعه نمایند. شورا نیاز به  افراد دانا، مخلص، و سیاس شجاع دارد.»

فتحی در دوره شش‌ساله‌ی شورای سوم  ریاست شورای شهر را بر عهده داشت و در دوره پنجم با شعار «در محضر خدا، با همیاری شما مردم بزرگوار، با اندکی اخلاص و  پشتکار، منتظر توفیقات الهی (مادی و معنوی) برای شهرمان باشیم» ۴۹۷۶ رای بدست آورد. اما در میانه‌ی راه استعفا داد.

عبدالرضا هرمزی: ثبت‌نام نمی‌کنم

عبدالرضا هرمزی دومین کسی است که قطعا اعلام کرد که در این دوره برای شورای شهر ثبت‌نام نخواهد کرد. مهندس هرمزی که با ده سال سابقه، بیشترین سابقه‌ی عضویت در شورای شهر گراش را دارد، در حال حاضر مدیر مجتمع آموزشی فن‌آوری هرمز است.

باقرزاده: هنوز تصمیم قطعی نگرفتم

اکبر باقرزاده دیگر عضو شورای پنجم که با شعار «رای تو، سعی من، آینده شهر ما» به شورا ورود پیدا کرده بود گفت: «هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام و ثبت‌نام من به خیلی از تصمیمات و عوامل بستگی دارد که در آینده مشخص خواهد شد و به محض تصمیم قطعی مردم را در جریان خواهم گذاشت.»

محمد ناصری: جواب نداد

بعد از چند بار، موفق به تماس با محمد ناصری نشدیم. محمد ناصری عضو شورای چهارم بود که حضور یا عدم حضور او در شورای پنجم چالش برانگیز شد. او ابتدا از عضویت علی‌البدل شورای شهر استعفا داد و بعد از استعفای فتحی، شش ماه در جلسات شورای شهر حضور نداشت تا شورا چهارنفره به کار خود ادامه دهد. چند ماه بعد، او برای ورود به شورا اعلام آمادگی کرد که جلسه دیگری از شورا برای بازگشت او تشکیل نشد.

محمد کریمیان: قصدی برای ثبت ندارم

محمد کریمیان در تمام دوره‌ها نامزد انتخابات شورای شهر بوده است. اما او این بار می‌گوید: «ترجیح می‌دهم نیروهای جوان‌تر در این دوره حضور داشته باشند.» 

علیرضا دانشور: ثبت‌نام نمی‌کنم

رییس هیات کشتی گراش و از مدیران دانشکده علوم پزشکی گراش در دوره گذشته نامزد انتخابات بود. او در پاسخ به خبرنگار هفت‌برکه گفت: «این دوره ثبت‌نام نمی‌کنم.»

فردوسی: هنوز تصمیم نگرفته‌ام

ابوالحسن فردوسی کاندیدای دور اول شورای شهر و کاندیدای انصرافی دور پنجم است که برای دوره ششم هنوز تصمیم نگرفته است که می‌خواهد ثبت‌نام کند یا خیر.

محمد نام‌آور: الحمدالله شرکت نمی‌کنم

محمد نام‌آور شهردار پیشین گراش و عضو شورای اول است. محمد نام‌آور در دوره پنجم ثبت نام کرد اما در مورد این دوره می‌گوید: «نه الحمدالله شرکت نمی‌کنم.»

مهوش شیبانی: هنوز مشخص نیست

مهوش شیبانی نخستین زن عضو شورای شهر گراش است که در دوره چهارم نیز عضو شورا بود. مهوش شیبانی که فرهنگی بازنشسته و موسس مجتمع آموزشی دکتر شیبانی است هنوز در مورد شورای پنجم تصمیم نگرفته است.

علی عظیمی: ثبت‌نام نمی‌کنم

مهندس علی عظیمی نامزد دوره سوم و پنجم شورای اسلامی شهر گراش بود. او در مورد دوره ششم گفت: «به دلیل کسالت و مسائل شخصی ثبت‌نام نمی‌کنم.»

محمد خواجه‌پور: در انتخابات مشارکت داریم

محمد خواجه‌پور در مورد انتخابات دوره ششم شورا گفت:‌ «قطعا در انتخابات به شکل‌های مختلف مشارکت خواهم داشت. اما در مورد نامزدی خودم هنوز با همکاران و دوستان به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم چون در هر حال کار ما یک کار گروهی است و از گروهی که با هم هستیم، قطعا نامزدی در انتخابات خواهیم داشت.» خواجه‌پور مدیر رسانه‌های هفت‌برکه است.

سعید جعفری: ثبت نام نمی‌کنم

سعید جعفری از نامزدهای جوان دوره قبل بود. جعفری که کارمند اداره برق شهرستان گراش است گفت در این دوره ثبت‌نام نمی‌کند.

جعفریان: ثبت‌نام نمی‌کنم

طیبه جعفریان با اشاره به دلایل ثبت‌نام نکردن خود گفت: «جو مناسبی برای این دوره وجود ندارد، من دور قبل هم اگر وارد شدم می‌خواستم برای شهرم کاری انجام داده باشم، ولی الان نمی‌دانم چرا جو به هم ریخته است، اعضای شورا کاری انجام نمی‌دهند و دستشان بسته است یا مردم خواهان انجام کاری نیستند؟ به عنوان یک شهروند به هیچ وجه حاضر نیستم به افرادی که در دوره‌های قبل رای مردم را گرفتند ولی انصراف دادند رای بدهم، لااقل به سهم خودم. در اوضاعی که شهر به شورا نیاز داشت، هم زیرآب‌زنی از شورای قبل شروع شد و شورای جدید هم تعامل و همکاری با هم نداشتند باعث شد که شهر ضرر ببیند.»

جعفریان در ادامه افزود: «افراد زیادی اتفاقا درخواست دادند که ثبت‌نام کنم در این دوره، حتی مهندس حسین‌زاده گفت شما باید وارد شورا شوید و ثبت‌نام کن، من خودم می‌آیم در ستاد شما سخنرانی می‌کنم. البته شاید در لحظه آخر منصرف شدم و ثبت‌نام کردم.»

فاطمه خواجه: سکوت می‌کنم

عضو شورای چهارم و نفر هفدهم انتخابات دوره پنجم، در مورد حضور در انتخابات شورای ششم گفت:‌ «ترجیح می‌دهم سکوت کنم».

علیرضا مقتدری: ثبت‌نام نمی‌کنم.

مهندس علیرضا مقتدری نامزد دوره قبلی انتخابات نیز از جمله افرادی است که برای این دوره ثبت‌نام نمی‌کند.

مرتضی موغلی: تصمیم جدی نگرفته‌ام

مرتضی موغلی رئیس هیات تنیس روی میز شهرستان گراش و در حال حاضر کارمند شرکت پالایش گاز فجر جم  است. او می‌گوید برای حضور در این دوره هنوز تصمیم جدی نگرفته است.

محمد درخشنده: ثبت‌نام نمی‌کنم

مهندس محمد درخشنده نفر بیستم انتخابات دوره گذشته می‌گوید: «کاری از دستم شورا برنمی‌آید، من با شورای قبلی همکاری داشتم، اگر کسی هدفش کار کردن برای شهر باشد با این اوضاع نمی‌شود کار کرد. می‌شود رای آورد ولی نمی‌شود کار کرد؛ مگر اینکه اهداف شخصی را در شورای شهر دنبال کنی.»

محسن دهقانی: دیگر شرکت نمی‌کنم

محسن دهقانی انتقادی‌ترین اظهار نظر را در مورد انتخابات شورا داد: «با توحه به تخلفاتی که در دوره قبل رخ داده است. خودم شرکت نمی‌کنم و از جوان‌های دیگر هم می‌خواهم که شرکت نکنند چون جایی برای جوانان نیست.»

محمد راهپیما: ثبت‌نام نمی‌کنم.

جوان‌ترین نامزد دوره قبل انتخابات در مورد احتمال شرکت دوباره در انتخابات گفت: «ثبت‌نام نمی‌کنم. من ساکن گراش نیستم و در حال حاضر کارمند فرودگاه شیراز هستم.»

محسن حسن‌زاده: ثبت‌نام نمی‌کند

محسن حسن‌زاده که بعد از پایان انتخابات شورای پنجم سمت روابط عمومی شهرداری گراش را در اختیار گرفت. در این دوره ثبت‌نام نمی‌کند.

مرضیه ده‌بزرگی: خاموش

خبرنگار ما نتوانست با نفر ۲۴ انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر گراش تماس بگیرد.

جعفر یوسفی: ثبت‌نام نمی‌کنم

جعفر یوسفی که پیش از این در دوره چهارم در شورای شهر حضور داشت و در دور پنجم از دور رقابت‌ها کنار کشید، در خصوص حضورش در دوره ششم می‌گوید: «به اندازه کافی مشغول هستم و از طریق دیگری به مردم خدمت‌رسانی می‌کنم، من کارمند دانشکده علوم پزشکی گراش و مامور به خدمت هستم در دفتر مهندس حسین‌زاده در دفتر لار.»

عبدالعلی صلاحی: ثبت‌نام نمی‌کنم

صلاحی در پاسخ به هفت‌برکه گفت:‌ «به دلیل تحقیقات پژوهشی بنیاد کهن پارسیان جنوب، در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کنم.» صلاحی که عضو شورای سوم بود در دور پنجم ثبت نام کرده بود اما کناره‌گیری کرد.

محمد اکبری‌زاده: مشخص نیست

 محمد اکبری‌زاده، دیگر نامزد انصرافی دوره گذشته، در مورد این دوره گفت: «مشخص نیست شاید این دوره هم به ثبت‌نام کردم و مثل دور قبل کنار کشیدم.»

عبدالرضا حسین‌پور: ثبت‌نام نمی‌کنم.

محسن افشار: ثبت‌نام نمی‌کنم.

دو نامزد ورزشی دوره گذشته که بعد از ثبت‌نام استعفا دادند می‌گویند این دوره در انتخابات ثبت‌نام نخواهند کرد. 

مهدی امانی: پاسخگو نبود

امکان تماس با مهدی امانی فراهم نشد.

خروج از نسخه موبایل