نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

شعرخوانی و خاطره‌گویی پرستاران در جشنواره «سلامت»

هفت‌برکه: جشنواره‌های ادبی «سلامت» جنوب فارس با اعلام برگزیده‌ها به صورت مجازی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، این رویداد ادبی که به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و هفته پرستار به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشکده علوم پزشکی، انجمن شعر چشمه و انجمن داستان‌نویسی شهرستان گراش بین شهرستان‌های جنوب فارس برگزار گردید، پس از خوانش شعر شاعران و خاطره‌گویی پرستاران برگزیده، به کار خود پایان داد.

این آیین چهارشنبه سوم دی‌ماه ۹۹ با حضور مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید عالمی، مسوول فرهنگی دانشکده علوم پزشکی، و مصطفی کارگر، دبیر انجمن ادبی چشمه شهرستان گراش برگزار گردید. با توجه به شرایط خاص کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری این جشنواره به صورت مجازی یک تجربه نوین در اجرای برنامه‌های فرهنگی بود.

پس از دریافت آثار از شرکت‌کنندگان شهرستان‌های فیروزآباد، نیریز، گراش، لار و خنج در بخش پایانی این دو جشنواره پس از شعرخوانی شاعران و خاطره‌گویی پرستاران شاغل در بخش کرونای بیمارستان امیرالمومنین گراش، جشنواره برگزیدگان خود را شناخت.

در بخش خاطره‌گویی پرستاران، الهه آیینه‌افروز، به مقام اول رسید و لوح تقدیر به همراه دو میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد. ملیحه محمدنژاد، لوح تقدیر نفر دوم به همراه یک میلیون و پانصد هزار ریال جایزه نقدی؛ و مهناز سخاوتمند، لوح تقدیر نفر سوم به همراه یک میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کردند.

در بخش شعر و در محور پاسداشت حضرت زینب، سعیده کیانی از شهرستان گراش، به مقام اول رسید و لوح تقدیر به همراه دومیلیون ریال جایزه نقدی را از آن خود کرد. معصومه بهمنی از شهرستان گراش نیز لوح تقدیر مقام دوم به همراه یک میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد.

در محور تقدیر از فعالان عرصه سلامت، فتحیه قناعت‌پیشه از شهرستان لار، به مقام اول رسید و لوح تقدیر به همراه دو میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد. راضیه سیاح از شهرستان گراش، لوح تقدیر نفر دوم به همراه یک میلیون و پانصد هزار ریال جایزه نقدی، و معصومه بهمنی از شهرستان گراش، لوح تقدیر نفر سوم به همراه یک میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کردند. روح‌الله قاسمی و محمدجواد سیاح نیز به عنوان شایسته تقدیر در این بخش شناخته شدند و به ایشان لوح تقدیر به همراه پانصد هزار ریال جایزه نقدی تعلق گرفت.

در محور تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ابوطالب سپهر از گراش، لوح تقدیر به همراه دو میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد.

در پایان از داوران این جشنواره، مصطفی کارگر و مریم قاسمی‌زادگان در بخش شعر و مجتبی بنی‌اسدی در بخش خاطره‌نویسی، تقدیر به عمل آمد. شعر برگزیده را ادامه به نقل صفحه اینستاگرامی انجمن شعر چشمه بخوانید

 

خروج از نسخه موبایل