نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

شهرداری در بوستان شهر، دوچرخه کرایه می‌دهد

هفت‌برکه: سه سال بعد از ساخت ایستگاه دوچرخه‌سواری در پارک شهر، این ایستگاه سرانجام افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، ۶ شهریور ۱۳۹۹ با حضور فرماندار، امام جمعه و مدیران شهرستان، اولین ایستگاه کرایه دوچرخه گراش در پارک شهر، روبه‌روی بیمارستان گراش، افتتاح شد. 

حسین مهروری، سرپرست شهرداری گراش، در مورد این ایستگاه گفت: «کانکس ایستگاه که مدت‌ها بلااستفاده بود با خرید ۱۰ دستگاه دوچرخه برای استفاده شهروندان فعال شد. ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید و انتقال دوچرخه‌ها هزینه شده است و ۱۰ دستگاه دیگر دوچرخه دونفره‌ی ایرانی نیز از قوچان خریداری خواهد شد.»

مهروری گفت: «این تجربه‌ی اول در شهر گراش است و در صورت اقبال مردم، ایستگاه‌های دیگری نیز راه‌اندازی می‌شود. دوچرخه‌ها به صورت کرایه‌ی ساعتی با هزینه هر ساعت ۱۰ هزار تومان برای ورزش و تردد در شهر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.»

مهروری همچنین از طراحی پارک ورزش خبر داد: «طراحی پارک ورزش آغاز شده است و بعد از نهایی شدن نقشه، کلنگ‌زنی انجام می‌شود. محل پیش‌‌بینی شده برای پارک ورزش در خیابان باقرالعلوم و جنب سالن‌های ورزشی ریاست جمهوری است.»

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، در افتتاح این طرح گفت: «این طرح باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در ادامه‌ی بحث‌های قبلی برای دوچرخه‌سواری بانوان یک حریم خاص در نظر گرفته شود.»

ایستگاه دوچرخه‌سواری گراش در بوستان شهر، روبه‌روی بیمارستان گراش قرار دارد. بعد از افتتاح، فرماندار و تعدادی از مسئولین و شهروندان در مسیر خیابان دکتر شیبانی دوچرخه‌سواری کردند. گزارش پیشین گریشنا درباره ایستگاه دوچرخه‌سواری را بخوانید.

 

خروج از نسخه موبایل