نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

هفت اصل رسانه‌ای هفت‌برکه

۱. اولویت‌های انتشار اخبار در هفت‌برکه بر اساس ارزش‌های دوازده‌گانه خبری خواهد بود. هرچند بی‌طرفی رسانه‌ای عملا در هیچ رسانه‌ای ممکن نیست، اما هفت‌برکه تلاش خواهد کرد اخبار را بر اساس انصاف، اعتدال و با توجه به معیار‌‌های روزنامه‌نگاری حرفه‌ای منتشر کند.

۲. با توجه به حجم زیاد محتوای تولیدشده در فضای مجازی، هفت‌برکه تولید محتوای فرهنگی، اختصاصی و محلی را به همراه دروازه‌بانی مناسب و حرفه‌ای محتوا، وظیفه اصلی خود می‌داند.

۳. برای پیشگیری از مباحث سیاسی و جناحی، هفت‌برکه صرفا مطالب مرتبط به گراش و شهرستان‌های همجوار یا مطالب اختصاصی تولیدشده توسط همشهریان را پوشش می‌دهد. اخبار ملی و جهانی فقط در صورت دارا بودن ارزش خبری فراگیری و مجاورت در هفت‌برکه منتشر خواهد شد.

۴. هفت‌برکه به عنوان یک رسانه‌ی دارای مجوز، متعهد و تابع قانون است و حفظ آبرو و شان افراد حقیقی و حقوقی را وظیفه‌ی انسانی خود می‌داند. اما در صورت وجود فشارهای غیرقانونی، موضوع را با مخاطبان به عنوان پشتیبان اصلی خود مطرح خواهد کرد.

۵. هفت‌برکه سعی دارد هر سه کارکرد خبری، آموزشی و سرگرمی را به صورت متناسب و در تلفیق با یکدیگر به مخاطبان عرضه کند و اخبار را به صورت جذاب، چندرسانه‌ای و با اولویت آگاهی‌بخشی و نظارت عمومی منتشر کند. برای دست‌یابی به این تنوع، هفت‌برکه از انواع قالب‌های رسانه‌های مرسوم و نوین استفاده خواهد کرد.

۶. پوشش اخبار و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی مانند سمن‌ها، انجمن‌ها، بسیج، باشگاه‌ها و … و توجه به گروه‌های کم‌برخوردار و اقلیت‌های اجتماعی از اولویت‌های کاری هفت‌برکه است.

۷. هفت‌برکه فضایی برای پوشش دیدگاه‌های متفاوت، متنوع و گاه متضاد است. واضح است که مطالب منتشرشده به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی، صرفا نظرات نویسندگان و پدیدآورندگان است. گردانندگان هفت‌برکه دیدگاه رسمی خود را در قالب سرمقاله و بیانیه و با امضای مشخص منتشر خواهند کرد.

اول مرداد ۱۳۹۹

خروج از نسخه موبایل