نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

خانواده‌ها در کنترل کرونا کمک کنند

هفت‌برکه – گریشنا: معاون فرماندار گراش از خانواده‌ها به ویژه مادران گراشی درخواست کرد با نرفتن به دیدارها و جشن‌های خانوادگی و همچنین نظارت بر خروج جوانان از خانه، به کنترل کرونا کمک کنند.

معاون سیاسی – امنیتی و اجتماعی فرمانداری گراش در گفتگو با گریشنا گفت: «تا این مرحله از بحران کرونا کادر پزشکی، بهداشت و درمان و اصناف و بازاریان عزیز و بزرگوار، همکاری خیلی خوبی با ستاد پیشگیری از کرونا داشته‌اند. توقع این است که خانواده‌ها نیز به توصیه‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم با کمترین آسیب این بلا را از سر بگذارنیم.»

فرسوده با هشدار در مورد بی توجهی جوانان گفت: «در موج دوم، ابتلا زنان و جوانان خیلی بیشتر است. جوانان فکر نکنند که کرونا آسیبی به آنان نمی‌رساند بلکه ابتلا به کرونا در خیلی از موارد همراه با درد و انواع عوارض است و از طرف دیگر ابتلا جوانان، سالخوردگان و بزرگان خانواده را در معرض خطر بیشتر قرار خواهد داد.»

معاون فرماندار گراش در مورد کمک خانواده‌ها به کنترل کرونا گفت: «یکی از دلایل اصلی موج دوم کرونا در گراش مراسم‌های عروسی و دورهمی‌های خانوادگی بود. خانواده‌ها از هر گونه دورهمی خودداری کنند و از آن مهمتر ما در روزهای اخیر شاهد تجمع جوانان و نوجوانان و گشت زنی بی مورد موتورسواران در نقاط مختلف شهر هستیم که کنترل این موارد تنها از دست خانواده‌ها بر می‌آید.»

قاسم فرسوده با اشاره به فشار مضاعف به کادر درمان گفت: «ما روزانه شاهد حدود ۵۰ نفر مبتلا به کرونا هستیم که خیلی بیشتر از ظرفیت بیمارستان است. بخشی از بیماران باید در خانه قرنطینه باشند و خانواده ها باید در این زمینه آموزش ببینند که اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا شده بقیه اعضا گرفتار نشوند. اما بهترین کار این است که با رعایت کردن و جلوگیری از خروج غیر ضروری از خانه هیچ کدام از اعضای خانواده مبتلا نشوند.»

فرسوده با تاکید به ممنوعیت‌های موجود گفت: «رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در همه محیط‌های سربسته عمومی اجباری هستند. خانواده‌ها به ویژه مادران از خروج بی مورد فرزندان خود جلوگیری کنند و در صورت نیاز به خروج از خانه حتما دقت کنند افراد با ماسک باشند. ما ابزاری برای جلوگیری از تجمع‌های خانوادگی نداریم و این خود خانواده‌ها هستند که برای سلامت خودشان و دیگر افراد این مدت از برگزاری مهمانی و جشن‌های خانوادگی خودداری کنند. در این مورد باید تعارف را کنار گذاشت و به این دعوت‌ها نه گفت .

خروج از نسخه موبایل