نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

انحلال شورای پنجم گراش / مهروری باز سرپرست شهرداری شد

هفت‌برکه – گریشنا: با قطعی شدن انحلال شورای شهر گراش، عبدالحسین مهروری یک بار دیگر سرپرست شهرداری گراش شد.

سایت گراش‌نیوز از انحلال شورای شهر گراش و معرفی عبدالحسین مهروری به عنوان سرپرست شهرداری خبر داد.

در حکم عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، به تاریخ یکشنبه ۸ تیرماه ۱۳۹۹ آمده است: «با عنایت به رای یکصد و هفتاد و نهمین جلسه هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی و در اجرای ماده ۹۹ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران به موجب این ابلاغ جنابعالی را به عنوان سرپرست شهرداری گراش منصوب می‌نمایم.»

با انحلال شورای پنجم، حکم شهرداری خداشناس نیز به پایان رسید. در حالی که ابتدا شنیده می‌شد خداشناس تا زمان معرفی شهردار جدید به عنوان سرپرست معرفی خواهد شد، امروز حکم سرپرستی حسین مهروری صادر شد. 

بر اساس ماده ۹۹ قانون شوراها، در صورت انحلال شورای یک شهر، استاندار وظایف شورای شهر را بر عهده خواهد گرفت: «هرگاه انتخابات هر یک از شوراهای شهر و بخش بنا به دلایل ذکر شده متوقف و یا پس از تشکیل طبق مقررات قانونی منحل شود تا برگزاری انتخابات مجدد و تشکیل شورای جدید، استاندار جانشین آن شورا خواهد بود.»

مهروری در زمان شورای دوم که انتخابات شورای شهر در گراش برگزار نشد نیز شهردار گراش بود. بعد از بخشداری در دولت احمدی‌نژاد، مهروری دوباره به شهرداری برگشت و در تلاطم‌های شورای پنجم، این سومین بار است که به عنوان سرپرست شهرداری گراش معرفی می‌شود.

گریشنا در گزارشی دیگر، سه سال تحولات شورای شهر را بررسی خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل