نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گزارش تصویری: گلبول‌های سفید از پشت ماسک لبخند می‌زنند

13990201 Corona Bimarestan 18

بخش ویژه کرونا بیمارستان گراش

هفت‌برکه – مجید افشار: هر چقدر ما از کرونا فرار کردیم و در خانه نشستیم، این‌ها داوطلبانه به قلب خطر رفتند. نقره‌ای‌پوشان بخش کرونا، در نقش گلبول‌های سفید جامعه، به قلب خطر زدند تا بخش‌های دیگر، بتوانند به زندگی برگردند.

بخش ویژه کرونا بیمارستان گراش

 

کرونا ترسناک است اما وقتی این آدم‌های این چنین مهربان و فداکار بخش کرونا را می‌چرخانند، دلت را قرص می‌کند که می‌شود از این موج حادثه با کمترین آسیب گذشت. آن‌ها داوطلبانه به این بخش آمدند و در این مدت ۷۳ نفر را پرستاری کردند و برای دو نفری که با همه تلاش‌شان از دست رفته‌اند، اندوهگین شدند.

تقریبا ۵۰ روز از آغاز کار این تیم می‌گذرد. مهندس هادی هادی‌پور در مورد آماده‌سازی این بخش می گوید:‌ «۵ روز بعد از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران، آماده‌سازی بخش ویژه کرونا بیمارستان بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش آغاز شد.» دهم اسفند ۹۸ اورژانس قدیم بیمارستان با ۱۴ تخت و آن سنگ‌های رگه‌دار آشنا که در همه عکس‌ها نشانه بخش‌های بیمارستان گراش است، آماده پذیرش بیماران کرونایی شد. 

از پنجم فروردین، بخش تازه تاسیس VIP که در طبقه بالای اورژانس ساخته شده است، به عنوان بخش «پست‌کوید» با تعداد ۱۴ تخت در نظر گرفته شد و با پیش‌بینی موج ابتلای نوروزی، بخش‌های داخلی و اطفال نیز تخلیه شد و با ۴۶ تخت آماده پذیرش بیماران کووید ۱۹ شدند.

تیم بخش ویزه از پزشک متخصص عفونی، دو متخصص بیهوشی و دو پزشک جراح، به همراه متخصص قلب و متخصص اعصاب و روان در کنار ١٨ پرستار، ۵ نیروی خدماتی و یک کمک‌پرستار تشکیل شده است. همه‌ی آن‌ها در سه شیفت در خدمت بیماران بودند. گاهی افزایش بیماران آنها را به هراس افکند و گاهی با خلوت شدن بخش، لبخند زدند.

البته پرستاران بیمارستان گراش هم از ویروس عالم‌گیر بی‌نصیب نماندند و یکی از خانم‌های پرستار بخش داخلی که کار مراقبت یکی از بیماران را به عهده داشت، به این ویروس مبتلا شد و آن را از سر گذراند. 

بعد از مدت‌ها چانه‌زنی، سرانجام در روز اول اردیبهشت که ۱۲ بیمار در بخش کرونا بستری بودند، مجوز برای حضور عکاسان در بیمارستان صادر شد. پرستارها به شدت مراقب بودند که حریم خصوصی بیماران حفظ شود و از پشت پرده‌های پلاستیکی می‌شد به جز کرونا که در هوا منتشر بود، جریان امید و زندگی را هم احساس کرد. 

13990201 Corona Bimarestan 18

 

 

خروج از نسخه موبایل