نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مدارس تا آخر سال تعطیل شد، اما آموزش ادامه دارد

هفت‌برکه – گریشنا: مدارس تمام کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تا پایان سال ۱۳۹۸ تعطیل شد. 

امروز پنجشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ وزیر بهداشت اعلام کرد تعطیلی مدارس که از دو هفته پیش شروع شده بود، تا پایان سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت و به این ترتیب دانش‌آموزان یک تعطیلی یک ماه و نیمه را تجربه خواهند کرد، اما قرار نیست در این مدت آموزش درسی تعطیل شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گراش، اگر چه ویروس کرونا تعطیلی ناخواسته و طولانی‌مدت مدارس را رقم زده اما این روزها جریان آموزش تعطیل نیست. دانش‌آموزان در خانه هستند اما جریان یادگیری و فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در همان خانه و با روش‌های مختلف در حال پیگیری است، از پخش زنده تلویزیونی گرفته تا ابتکار معلمان و مدارس برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی.

این روزها علاوه بر پخش زنده آموزش‌های تلویزیونی در بازه‌ی زمانی ۸ صبح تا ۵ عصر توسط شبکه آموزش، معلمان و مدارس شهرستان گراش با پیوستن به پویش «آموزش تعطیل نمی‌شود» و «هر تلفن همراه یک کلاس درس» در فضای مجازی، با تدریس دروس و ضبط فیلم، کار آموزش دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنند و از طریق اشتراک آن برای دانش‌آموزان و کانال مدرسه، نمی‌گذارند خللی در جریان آموزش شکل بگیرد. در کنار این، تکالیفی هم برای دانش آموزان تعیین و از سوی دبیران و آموزگاران پیگیری می‌شود.

روز دوشنبه ۱۲ اسفندماه، ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش، در جلسه شورای معاونین که به این منظور تشکیل شده بود تاکید کرد مجموعه آموزش و پرورش از ستاد تا معلمان دست به دست هم به صورت مداوم تلاش می‌کنند تا جریان آموزشی، پرورشی و یادگیری دانش‌آموزان دچار وقفه نشود.

همچنین در این جلسه روند ضدعفونی و گندزدایی تمام مدارس شهرستان که همزمان با شیوع ویروس کرونا انجام شده بررسی شد.

خروج از نسخه موبایل