نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

خورشیدی: هدف من بهبود ساز و کار اجماع بود

هفت‌برکه – گریشنا: دکتر ابراهیم مهرابی در یادداشت «خودمانی با مهندس حسین‌زاده» تعریضی به یکی از همراهان ستاد مهندس حسین‌زاده داشت و نوشت:‌ «کسانی که شب قبل از اجماع، علیه ساز و کار اجماع اعلامیه دادند». مصطفی خورشیدی در جوابیه‌ای برای گریشنا درباره‌ی این بیانیه توضیح داده است.

مصطفی خورشیدی، عضو شورای شهر، ۱۲ ساعت پیش از برگزاری جلسه اجماع، در ساعت ۲ و ۳۶ دقیقه بامداد روز جمعه، با انتشار متنی در واتساپ، عملکرد کارگروه اجماع را غیر قانونی دانست. بیانیه با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. خورشیدی در جوابیه خود نوشته است که مخالفت او با اجماع نبوده بلکه به دنبال بهبود سازوکار اجماع بوده است.

برای روشن شدن موضوع، ابتدا پاسخ مصطفی خورشیدی که امروز نوشته شده است و بعد از آن بیانیه او با عنوان «بیانیه انتخابات آزاد» که ده روز پیش نوشته شده را می‌خوانید:

بیانیه در مخالفت با اجماع نبود

سلام دکتر

لازم است توجه شما را به این مساله جلب کنم که بیانیه‌ی بنده در مخالفت با اجماع نبود بلکه در بهبود سازوکار اجماع بود.

ضمنا می‌توانید از آقای دکتر دلخوش بپرسید چه کسی ایشان را به پایبندی به تعهدات ترغیب کرد تا ایشان در ساز و کار اجماع حضور پیدا کنند.

از شما به عنوان یک شخص سیاسی انتظار داشتم بدانید که آن بیانیه، یک سکانس از سناریوی بهبود سازوکار اجماع بود و حتی مساله دعوت از دویست نفر از معتمدین و ارائه برنامه‌ی کاندیداها در حضور ایشان و رای‌گیری نیز پیشنهاد اینجانب بوده است. و صد البته بابت این امر قصد کتمان زحمت‌های شبانه‌روزی جوانان برومند شهرمان را نداشته و ندارم که تقدیر از آنان جای خود دارد.

نکته‌ی بعد این که بنده با هدفی مقدس به میدان آمدم و لازم است بدانید قبل از این تاریخ در ستاد هیچ نامزدی حتی آقای حسنی، حضور نداشتم و اگر الان می‌بینید در ستاد حسین آقا معاونت را بر عهده می‌گیرم (اگر چه شخص مهندس بارها و با اصرار پیشنهاد مسئولیت ستاد را به بنده داد ولی صلاح ندانستم) هدف مقدسی داشتم. هدف این بود که برای سربلندی مکتب‌مان، بر سر پیمان و برنامه‌ریزی چندین ساله‌ی خود با مهندس باشم و هستم و نستوه تلاش خواهم کرد تا بر تمامی منطقه ثابت شود ما گراشی‌ها با الهام از مکتب حضرت علی(ع) توانایی محرومیت‌زدایی و اشتغال‌آفرینی را داریم.

خدا می‌داند من برای این کارم کیسه‌ای ندوخته‌‌ام و به دنبال پست و مقاومی نبوده‌ام و به لطف خدا نیازی ندارم و خوب است شما هم به عنوان یک دوست بدانید که شهرتان به افکار بلند و دوراندیشانه‌ی امثال بنده نیازمند است.

و در آخر از شما می‌خواهم شیرینی این پیروزی را در کام هریک از همشهریانی که دستی بر آتش داشته‌اند با کوفتن برطبل تفرقه، تلخ نکنید و همانطور که بارها خدمت همه‌ی کاندیداهای این دوره عرض کردم که مهمترین کار، مدیریت بعد از پیروزی در انتخابات است، شما نیز به دنبال ارائه‌ی برنامه‌ی جامع برای همه شهرها و روستاهای محروم مانده‌ی این منطقه باشید.

مصطفی خورشیدی – ۵ اسفند ۱۳۹۸

بیانیه انتخابات آزاد

بسمه تعالی
بیانیه انتخابات آزاد
مردم شریف و شهید پرور شهرستان گراش

از آنجا که جمعی از جوانان شهرمان برای به اجماع رساندن کاندیداهای محترم مجلس یازدهم اقدام به اجرای طرح اجماع نامزدهای انتخابات در گراش کرده‌اند ضمن تشکر از دلسوزی این عزیزان لازم است به عنوان نماینده منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خدمت همشهریان ارجمند عرض نمایم که هرگز نباید به بهانه اجماع کاندیداهای محترم از انتخابات آزاد جلوگیری شود و هرگز نباید یک جمع ده یا دویست نفره به جای جمعیت رای دهنده‌ی هفده هزار نفری گراش تصمیم گیری کنند لذا همانطور که برخی از اعضای محترم کارگروه به نواقص طرح پیشنهادی اعتراف دارند، اینجانب نیز به برخی از آن اشکالات اشاره می‌کنم:

۱- تهیه لیست اسامی مدعوین از ارگانهایی همچون ستاد نماز جمعه، شورای اسلامی، روسای هیات های ورزشی، مذهبی، نظام پزشکی، نظام مهندسی و … دلیل بر تایید فعالیت کارگروه فوق الذکر از سوی این ارگانها نمی باشد.

۲- مجبور کردن کاندیداهای محترم به امضای تعهد برای اجماع و برچسب خیانت در صورت عدم اجماع ایشان از سوی برخی افراد منجر به کاهش حضور حداکثری در انتخابات و احتمال اعتراض مردمی خواهد شد.

۳- غیر قانونی بودن کارگروه فوق الذکر با توجه به اینکه وابسته به هیچ ارگان قانونی یا تشکل های مردمی یا حزب به ثبت رسیده ای نیست.

۴- لزوم تعهد نامزدها به قوانین جاری کشور در زمینه انتخابات و رعایت تصمیمات شورای نگهبان و دوری از هرگونه تعهدی که آزاد اندیشی و حق رای و شرکت در انتخابات آزاد را از کاندیداها و مردم سلب می کند.

۵- اجبار مردم به رای دادن به کاندیداهایی که مورد قبول انها نیستند ولی در کارگروه فوق الذکر حائز رتبه اول شده اند که منجر به کاهش مشارکت عمومی و ریزش آرا خواهد شد و هرگونه عدم شرکت مردم نوعی اعتراض به این ساز و کار است.

لازم به ذکر است این بیانیه صرفا اعتراضی به اجماع کاندیداها از این راه است و در صورتی که کاندیداهای محترم با درایت خویش و حمایت و پیشنهاد اطرافیان و مسئولین ستاد خود برای جلوگیری از پخش شدن آرا نسبت به اجماع اقدام نمایند مزید امتنان مردم بزرگوار گراش خواهد بود و ما نیز برای این کار و انتخاب اصلح توسط مردم تلاش خواهیم کرد.

با تشکر
مصطفی خورشیدی

خروج از نسخه موبایل