گریشنا: رییس دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی حسین غریبی را به عنوان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

Gharibi

به گزارش خبرگزاری آنا در حکم دکتر میرزاده آمده است: «انتظار دارد با توجه به ظرفیت‌های عظیم آموزش عالی و جلب مشارکت اساتید در سراسر کشور و در ایجاد زمینه تفاهم و همکاری بیشتر با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توسعه کیفی آموزش عالی به خصوص تحصیلات تکمیلی و طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و جذب نخبگان برنامه‌ریزی فرمایید.»

دکتر غریبی تا پیش از انتصاب به سمت معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشاور وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری بود و  سال‌های پیش ریاست پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  را بر عهده داشت.

حسین غریبی کارشناسی شیمی خود را از دانشگاه شیراز گرفته است. کارشناسی ارشد و دکترای او سال ۱۳۶۹ در دانشگاه سالفورد انگلستان به پایان رسید. غریبی با رتبه علمی استاد و پایه ۱۸ عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران است (روزمه در سایت دانشگاه).

بیشتر فعالیت‌های علمی او در پژوهشگاه علوم و فناوری ایران معروف به ایران داک متمرکز بوده است. غریبی از پاییز ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۳ رئیس مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران بود و با تغییر نام این مرکز به پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران تا سال ۱۳۸۶ ریاست پژوهشگاه را بر عهده داشت.

غریبی متولد شهر لار است و جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی این انتصاب را تبریک گفته است. (+)